Partnerzy serwisu:
Pasażer

Do Giżycka szybciej. „Hańcza” z nowoczesnymi lokomotywami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Do Giżycka szybciej. „Hańcza” z nowoczesnymi lokomotywami
fot. Andrzej Otrębski, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgLokomotywa EU160
Skrócił się czas przejazdu na otwartej niedawno trasie Ełk – Giżycko. PKP Intercity zaczęło bowiem wykorzystywać do jej obsługi nowoczesne lokomotywy EU160. Zastąpiły one o wiele starsze maszyny EP07, które nie rozwijają prędkości 160 km/godz.

W czerwcu po kilkuletniej przerwie wznowiony został ruch pociągów pomiędzy Ełkiem a Giżyckiem w województwie warmińsko-mazurskim. Zarządca infrastruktury otworzył bowiem trasę po modernizacji. PKP Intercity skierowały tam pociąg „Hańcza” z Krakowa.

Nowsze lokomotywy wykorzystują parametry infrastruktury

W Białymstoku od składu relacji Kraków Główny – Mockava (Maćkowo, Litwa) odłączana jest grupa wagonów do Giżycka przez Ełk. Początkowo jej prowadzenie na dalszym odcinku przejmowały lokomotywy spalinowe. Po udostępnieniu przewoźnikom możliwości korzystania z sieci trakcyjnej między Ełkiem a Giżyckiem ruch przejęły zaś elektrowozy EP07.

W październiku nastąpiły kolejne pozytywne dla pasażerów zmiany. – Pociąg „Hańcza” relacji Białystok – Giżycko znacząco skrócił czas przejazdu – mówi Anna Zakrzewska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Podróż pomiędzy wskazanymi miastami zajmuje aktualnie 1 godz. 39 min. Jeszcze we wrześniu przejazd zajmował o ok. 10 min więcej.

– Skład prowadzi teraz lokomotywa EU160, która wykorzystuje parametry nowej infrastruktury na odcinku Ełk – Giżycko. Jest ona dostosowana do poruszania się pociągów z prędkością maksymalną 160 km/godz. – tłumaczy nasza rozmówczyni. Z taką samą prędkością kursuje drugi z pociągów przewoźnika dojeżdżający do mazurskiego kurortu, IC Słowacki. Ten jest jednak obsługiwany jednostką Pesa Dart.

W grudniu liczba połączeń ponownie wzrośnie

W podobnym czasie z Białegostoku do Giżycka od połowy grudnia ma dojeżdżać IC „Nida”, który zastąpi w rozkładzie „Hańczę”. Przypomnijmy, że liczba kursów na linii 38 znacznie wzrośnie. Otwarty ma być bowiem jej dalszy fragment Giżycko – Korsze. PKP Intercity skierują tam wówczas dwie kolejne pary kursów, które pomiędzy Ełkiem a Olsztynem pojadą przez Giżycko zamiast przez Pisz.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

Infrastruktura

Osiem par pociągów Olsztyn – Ełk dopiero po elektryfikacji

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

Infrastruktura

Osiem par pociągów Olsztyn – Ełk dopiero po elektryfikacji

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij